Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 15 maj 2015

Ledig - Jobba hemma?

Ja, det är fredag, klämdag, som  vi fått förhandlat ledigt, vilket kan va riktigt skönt!
Att få en fyradagarsledighet, så här på våren, när det spritter i naturen, ger möjligheter att ge sig på lite större projekt, bla i trädgården :)
Härligt!
Och projekt har jag.....

  • Dammen
  • Rhododendronplatsen under eken
  • Måla nya pallkragar och ställa på plats.
  • Så, i pallkragar
  • Hönshus
  • Växthus/Orangeri
Ja ni fattar.....

Än så länge är de bara några plusgrader, även om solen, faktiskt lyser fint från himlen, och uterummet är varmt, och då får man hitta på nåt inomhus....
Varför inte starta jobbdatorn?
Jobbdatorn som i fredags fick ny dataväska :)


Grymt snygg, och skamligt dyr, om du frågar mig :)
Men, jag får plats med det jag behöver, och behöver ingen mer handväska liksom, smart, eller hur?

Nåja, jobbdatorn, går varm, jag renskriver, sammanfattar och funderar....
Och jag har en hel del kreativitet i kroppen, tidigt på morgonen, och vid köksbordet, finns inga andra grejer som jag hellre vill göra, som det gör på kontoret, typ :) 
Vem vill ta en disk liksom.....

Och kan bara konstatera att mitt nya jobb, känns fantastiskt bra!
 
Och, ja, jag ska göra saker som är-lediga-saker också, och som sagt, idéer och projekt, har jag ju ingen brist på.....

Va gör ni andra då? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar