Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 21 juli 2015

Tomt, men fullt!

Huset är tomt, tomt på 25 årig dotter, som vi körde till Gardemoen i morse, nåja, jag körde inte, jag sov, hela vägen dit, och hela vägen hem.....
Kanske är det mitt sätt att klara av att hantera jobbiga saker, eller så är jag bara trött, och det är så himla skönt att sova i bilen :)
Jag var i alla fall vaken när vi fikade :)


Ungen var i alla fall glad, och längtade hem, hem till där hon har sitt hjärta!
Och som mamma, vilket man alltid är oavsett hur gamla de blir, så känns det kluvet, jag älskar henne, vill ha hennen nära, men inte på mig, samtidigt som jag vill att hon ska vara självständig, vuxen och göra det hon själv tycker känns rätt!
Konstiga funderingar, jag vet, men jag tror det är sunt, att de blir vuxna, klarar sig själva, och att man får en mer vuxen relation.
Om det sen händer något, så finna man ju alltid här!

Hon om i alla fall iväg, och sitter just nu, i Doha, och väntar in nästa plan, som tar henne till Perth, där hon byter till ett plan till Brisbane.
Där möts hon, tidigt på torsdag morgon (australiensk tid) av sin kärlek, som säkerligen längtat lika mycket efter henne, som hon gjort när hon varit här hemma.

Förhoppningsvis, har hon med sig lite mammakänsla, och vi har haft några slitsamma men härliga veckor, med massor av prat om livet, känslor och framtid, vi har varit i Stockholm, på Olssons Brygga, på Olssons Elektriska, på Auktion (2 gånger ) cafeet har besökts några gånger, vi har svimmat och röntgat fot, Tilda har träffat sina bästa vänner och umgåtts med sina syskon.
Vi har tillverkat och sålt både drömfångare och tovade väskor.
Vi har firat hennes 25-årsdag och bevistat ett 7-årskalas.
Jo man hinner massor under några veckor, det gör man.....

Snart är hon hemma, och här byttes hon ut mot en mosterhund......


Inte riktigt samma sak, men Betty tycker det är kul :)
Och nu ska vi sova, efter att jag bäddat rent min säng, som Betty förvandlat till gräsklippsuppsamlare..... Eller nåt....


1 kommentar:

  1. Hej! Hittade hit via en annan blogg. Vet precis hur det känns när barnen blir stora och flyttar hemifrån, en konstig känsla,men naturlig...
    Hoppas det är bra med foten, och mysigt med en hund i huset!

    SvaraRadera