Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 28 augusti 2015

Så mycket skit....

Undrar om alla, som finns på facebook, verkligen tror på att allt man ser där är sant?

Hur kan det finns så mycket skit, och vad är det för värld vi lever i??

Ja ibland kan man verkligen undra, om folk tänker överuvudtaget :/


Ja, det är svårt att tänka ibland, men så många som inte verkar tänka alls längre, när blev det så?

Ta några djupa andetag, innan du delar, kommenterar eller gillar ett inlägg, och fundera, verkar det här innehållet rimligt?, kan det här vara sant?, gör jag någon ledsen, eller skrämmer jag någon genom min kommentar?



Det kostar så lite att bara låta fingret, vila istället för att banka ner skit på tangentbordet.
Eller har vi inte tid??

Och du, du ska stå för det sen också!

Annars är du bara ett Nättroll, och troll?


Kan iofs vara söta.....

Men också jävligt stygga!


Och om du inte fattat det, så finns de inte på riktigt, de är bara på låtsas.....

Vill du vara på riktigt?

Var då mot andra som du vill att andra ska va mot dig!

Respekt, sanning och låt oss för guds skull ha yttrandefrihet!
Ja, det är yttrandefrihet att sprida lögner också..... men......
Framförallt, tänk igenom sanningshalten i det du delar, kommenterar eller gillar.

Jag tror man vinner på det i slutänden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar