Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 10 september 2015

Skjut!

På väg hem från jobbet, står den plötsligt där......
Strax efter vägen in till mor och far, när jag sitter i mina alldeles egna tanker, lite smått sjungande, och trött efter dagens arbete, så tornar den upp sig, intill vägen......
I magen kommer en klump!
Bromsfoten reagerar, och gör sitt jobb!
Adrenalinet pumpar!
Var det den?
Jag ser dens ögonvitor i sidorutan...... Och försöker identifiera den genom att se bakåt.

Vänder vid resbolskorset, måste liksom se den en gång till....
Sjukt jag vet, men att jobba med sina fobier, är bra har jag hört.
Vänder, och jo, den står där mumsande, i diket, max tre meter från mig, jag vevar ner rutan innan jag kommer ända fram, fumlar med mobilen, ska ta ett jävla kort på besten.

Ett steg framåt tar den, och adrenalinet pumpar igen, mobilen läggs ner, rutan körs upp och jag blir rent utsagt skiträdd!
Nej det blir ingen jävla bild, framifrån......
Gud va dum jag är, varför vände jag?
Jag såg den ju, och borde vara hemma nu!
Far ner till Jonsbolskorsningen och vänder igen, mot hemmet......
Kör sakta sakta, vågar inte ta ner rutan på högersidan.....
Har mobilen i högsta hugg igen, jag ska ha en bild!
Och jag måste kunna ringa snabbt till Stora O, om han skulle få för sig tt anfalla mig och min lilla bil!

Tar min bild, genom framrutan.....



På en stor älgröv!

Kör hem, med adrenalin pumpande i kroppen!
Benen känns som om jag varit i kokartoppen på molnfabriken.

Fan jag är rädd på riktigt!
Riktigt jävla rädd!

Kan någon skjuta den?
Skulle passa mycket bättre som köttbullar än där vi vägen, som livsfarlig mördarmaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar