Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 10 oktober 2015

Undrar om man ska bunkra....

Planerar kok av lingonsylt, och tänker ta en tur till IKEA, för att köpa fina burkar att ha det i.
Jo, jag hade spart gamla glasbukar med skruvlock, ala mormor, men de har "någon" kan va jag själv, slängt i glasåtervinningen vid ett städryck!
Så, det får bli köpta burkar, för i Jordkällaren ska jag ha sylten!



Tillsammans med äppelmoset, min torkade svamp, min egenproducerade lök och en flaska svartvinbärssaft!
För vem vet?

Om det blir sämre tider?
Nyval, med konstig utgång?
Religionskrig?
Ryssen kommer?

Nja, jag är ingen domedagsprofet, men det är oroligt överallt, det sjuder bland folk, et hätsk debatt kring Sveriges styre, flyktingmottagande, Vad EU ska och inte ska, vem som ska göra vad om det är fel/rätt att hjälpa? Och risken att det blir ett enda kaos av alltihop, känns påtagligt nära.....

Eller är det så att nyheterna finns närmre, i mitt kök, liksom.
Är jag på väg att bli gammal, se om sitt hus, säkerställa att efterlevande kan ta hand om mig, genom att jag förbereder åt dem?

Känns så där i alla fall.....
Och nej, jag är inte rädd för andra religioner, eller nya människor, plats har vi, till och med i Värmskog.....
Jag är räd för brunskjortorna, och jag tror att de finns i de flesta partier, och smörjer sin händer nu när de äntligen "nästan" vågat komma ut, genom att få till majoritet på KD stämman......

Men varför vågar ingen säga det rakt ut?
Vad vill de egentligen, ett jäkla flum är det bara....

Nåja, jag far till IKEA, köper mina syltburkar, och kokar min lingonsylt, alltid kan det ju göra att jag har en dag till att överleva, när kaoset kommer......

Tar en sväng in på ÖoB också, konserver, batterier, en filt och en ficklampa, kan ju också va bra att ha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar