Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 19 december 2015

En månad får väl räcka....

Nu har jag varit utan Facebook, en månad, och visst saknar man vissa delar, mest det att ha kontakt med sin familj. Att höra att det snackas, planeras och tänks en massa saker, utan att man är med i snacket liksom, är det som jag saknat mest....

Alla sjuka delningar runt flyktingpolitik, inrikespolitik, skadade djur, vargdebatt och annat, de har jag inte saknat....
Däremot har jag rensat i min vänlista ganska ordentligt, tagit bort vänner till vänner, er jag aldrig knappt träffat irl, er jag kanske inte inte skulle stanna och prata med om jag mötte er på konsum, för att jag inte riktigt känner igen er....
Har jag råkat ta bort någon, som anser sig vara en av mina närmare, vinka då lite, och be mig ta dig tillbaka, jag är inte värre än att jag fixar det :)

Så, summa summarum, det verkar som om jag har facebook tillbaka....

Nu har vi julutmaningen framför oss, ett antal lediga dagar, som ska tillbringas med familj, mat och kanske en tomte?
Tomten kommer iofs bara till de som varit snälla (har jag hört) Och jag är så jäkla elak, så till mig kommer det nog ingen. Om nu så ändå skulle vara fallet, så får jag väl instagramma nån liten bild....
Sen kan det ju va så att attityden till julen och tomten kan göra sitt till?

Min attityd till julfirande har kanske inte varit den bästa i år, och varför vet jag inte...
Kanske har det med att vi tillbringade julen på ett alternativt sätt i fjol, kanske är det så, att traditioner betyder mer för mig än jag anat....
Kanske kanske kanske......

Nu är det som det är, förlupna ord, skrivna och sagda, är historia, och taggarna som satt sig fast, är som det är, och det är ju också en utmaning, att ta sig igenom, eller hur :)
Och med en vänlig och positiv attityd, så grejar vi det mesta.....



Den attityden, ska också följa mig i mitt facebookande framgent,
För en månad utan, visar att jag:
1. Inte är beroende av facebook (vilket mina barn ibland ansett)
2. Saknar mina "vänner"
3. Har mått bättre av att slippa de värsta högerextrema åsikterna ett tag.....
4. Sluppit se skadade djur....
5. Klarat mig utan, och bara det är ju ett socialt experiment

Jo, då, en månad utan får räcka.....

Hej folket, jag är tillbaka, om nån nu är intresserad av mig och mitt!

Kram på er!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar