Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 9 december 2015

Goda nyheter?

Ja, finns dom?
Jag har ju varit hemma under dagen, radion skvalar i bakgrunden och en hel del nyheter har nått mina öron, via detta medium, via mina ögon, genom datorn och TV:n, jag är ju lite nyhetsnörd.....

Det jag däremot har svårt för, är alla negativa signaler, om det mot förmodan skulle komma en bra eller vi kan kalla det en positiv nyhet, så finna alltid de där negativa människorna som bara måste kommentera, nåt negativt, gärna nåt som lyser avundsjuka, eller alltid är tvärt emot....

Jag kan också vara motvalls, men.......

det finns knappast en enda notis, nyhet, ett enda reportage på hela stora nätet utan att det måste klsgas på något.... Va det så förr? Innan facebook och internet?
Och hur farligt kan det vara, skapar vi faror, genom att allt blir så dramatiskt?

Ta den där Trump, till exempel..... Hur mycket uppviglar en sån till attentat, motreaktioner, får igång sjuka människor till handlingar som kan vara farliga....
Men lika stor nyhet är att karlstads röda dekaler som kommit i lådan, JO anmälts.......

Tur jag slipper ojandet på facebokk i alla fall......

Och i morgon, får jag kravla mig iväg till jobbet, man blir ju sjuk av att vara hemma liksom....
Och Ipren är bra skit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar