Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 26 februari 2016

Att vara hemma....

En vanlig fredag, som egentligen är högst annorlunda, för det är en fredag, där jag är hemma, hemma för att jag inte mår bra, i själen typ.... Eller nåt....
Nåja, nu var jag hemma, kalla det ledig, eller sjuk, eller bara hemma, liksom, och dagen har använts till att elda lite i vedspisen, baka lite bullar.....
Lite bullar? Ja det blev nästa 240 stycken, de är inte så stora, men de är goa, bakade med massor av äkta smör, kanel och kärlek


När bullbaket var klart tog jag en tur med mina bästa vänner :)


Jag hade lite för mycket kläder på mig, för tröjan som jag hade närmast kroppen, var alldeles blöt av svett....
Det är baske mig lite vår i luften, det är mjukt på vägen, och solen värmer....
Nåja, det blåste lite surt, så hatten var skön att ha....

Men vår, jo jag tackar!
Då kan man vara hemma, faktiskt!

Nu, ska det bli älgfilé, pepparsås, potatistimbaler med broccoli och ett glas rödvin, bara för att vi är värda det liksom :)

1 kommentar:

  1. Bullarna ser ljuvligt goda ut. Jag hoppas och önskar att din själ tillfrisknar så fort som möjligt. Härligt med vår i luften. Jag brukar också oftast klä mig för varmt denna årstid. / Mona Guttke

    SvaraRadera