Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 13 februari 2016

Lördagsmorgon!

Vaknar 4,20, det tycke matte är alldeles för tidigt, Betty däremot, drar sig inte från att få igång sina något klumpigare goldenretrieversystrar, för att få matte ur sängen.
Vi hoppar upp, jag släpper ut hundar, de skuttar glatt ut i snön för att kissa, ta ett varv för att kontrollera nattens dofter som dröjer sig kvar.
Näst intill i sömn, tar jag mig in på toa, slår mig ner, och blir sittande, halv drömmande, medan jag också kissar, utan att kontrollera nattens dofter dock.

Tänder inga lampor, men gör lite bubbligt vatten och dricker, och hör hur tre nyrastade hundar, vill in..
Tar in dem, förvisar dem upp till sängkammaren igen, och vi kryper ner i värmen, som fortarande finns kvar, och somnar om...

En sovmoron, och en hel lördag ligger framför oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar