Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 28 februari 2016

Och en söndag....

Där bilen blivit ömt tvättad, för hand....

Han såg ut så här, efter att Stora O sprayat den med avfettning, för att köra den i automattvätten på Shell Select i Arvika.....
Jävel för en skitig bil.....


Jag var inte riktigt nöjd med resultatet, efter en tvätt som kostade 185 kronor, såg den ut så här:


Den är renare, men ej ren, inte enligt mig i alla fall....
Han är ju kort min bil, och jag tror inte tvättarna fixar de korta bilarna, så.....

Jag fick ta saken i egna händer, och efter att Stora O, fått igång vattnet i vattenslangen åt mig, så blev den handtvättad, och nu duger den åt mig :)


Nu behöver dan bara dammsugas inuti, men jag har ju hela våren på mig, för i morgon gör jag ju min sista arbetsdag i Åmotfors, så städa bilen lär jag hinna ;)

En annan sak jag ska hinna, är att göra klart regnbågsfilten, innan den 18 mars, en viss liten prinsessa fyller fem år då, och i fjol när hon var knappt fyra såg hon den jag börjat på och frågade snabbt, "är den till mig?"
Nu nästan ett år senare är det en filt, stor nog att vira in en femåring i, så jag gör den klar, och ger henne den.



Stackars A, som skulle ha fått den, blir väl hemskt ledsen.... men ja kan göra en till, nån gång, kanske, eventuellt.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar