Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 11 februari 2016

Rökfri och duktig?!

11 februari, sex dagar kvar till den 17:e, då det blir sex månader sen jag rökte min sista cigarett.....
11 februari, 18 dagar kvar på mitt vikariat....

Att vara rökfri, är inte helt enkelt, ibland undrar jag vilken påverkan på min hjärna, mina handlingar, mitt sätt att vara det där giftet ändå haft,en viss lugnande effekt alldeles säkert.....
En annan effekt som giftet haft är effekten på mitt luktsinne, det finns grejer som idag luktar väldigt illa.
Lukten av mig, har också med all säkerhet förändrats, jag vet inte, men inbillar mig att jag luktar bättre, dvs mindre äckligt?

Jo, jag är så duktig, grymt duktig, men känner mig ändå som en stor Looser...
Jag borde ha fixat, att få förlängt, jag borde ha kunnat vara mer smidig, följsam, mer kvinnlig, bara flutit med strömmen, varit sval och underbar......
Är jag gjord för det? att vara sval och flytande med strömmen?

Det ä väl bara döda fiskar som flyter med strömmen?
Fast om det är rätt sätt då, att vara en död fisk?
Vill jag vara det? En död fisk?

En rökt död fisk, ruttnar ju saktare.....

Fy Fan va jobbigt det är att "vara Duktig"




1 kommentar:

  1. Jag tror inte du vill vara en död fisk. Du klarade det förra gången. Det gör du igen. Kram

    SvaraRadera