Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 9 februari 2016

Sovmorgon till halv fem....

Ibland händer det att ja får ligga kvar i sängen, längre än Stora O, typ att hans klocka ringer före min.
Inte så ofta, men det händer.....
Dvs, jag får en "sovmorgon" ända till halv fem.....
Idag var en sån dag, han och en kollega, är nu på väg på annorlunda äventyr.

Egentligen kan man ju fundera på just det där med sovmorgon....
Att försöka vara lite tyst, försiktig och stillsam, finns liksom inte i min mans värld, speciellt inte på morgonen, och definitivt inte när hans klocka ringer före min.....
Av någon ogrundlig anledning, så ska han liksom ligga längre än mig, det är inprogrammerat, och går han upp före mig, då är det noga med att se till att jag märker det.....

Man låter klockradion pipa några extragånger, liksom för att frun ska butta till en.....
Alla husets lampor skall tändas, helst ska det se ut som en julskyltning i New York, allt ljus i världen kommer från Östtomta liksom.....
Kaffet som kokas, luktar lite mer än när jag kokar det......
Hundarna som släpps ut, är lite mer besvärliga, och det suckas högt och tydligt.....

Nej då, det är inte så här....
Han smyger upp, i mörkret, är tyst och timid, för morgonhumöret, är absolut inte något han har det lite jobbigt med.....

Jag däremot, är så van att vakna först, koka kaffe släppa ut hundar och serva inför arbetsdagen, att jag har svårt att somna om, om jag vaknar först, men inte behöver gå upp......
Sen kan det vara så, att jag avskyr, när han inte är hemma, ensam är inte kul att vara inte ens på morgonen......

Nu startar en arbetsdag, och tant har varit vaken sen halv fyra......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar