Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 7 mars 2016

De va inte alls så farligt....

Jag har varit i Grums, halkade ner med lilla bilen i halv snöstorm, och stod och hängde på låset, före nio givetvis, på arbetsförmedlingen :)

Träffade en jättegullig tjej, i Tildas ålder, som berättade hur det går till att vara arbetslös, att jag förväntas söka jobb, och sköta min rapportering!
Fick en handlingsplan, en bunt med papper, och en timmes pratande, sen var besöket över :)
Och det var helt okey!
Nu saknas bara arbetsgivarintyget, så ska vi nog få igång a-kassan också :)

Åsså, fick jag en tokig idé, men tokig idéer är jag ju van att få, så jag får väl skriva ner den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar