Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 3 mars 2016

Vad vill jag?

Torsdag, tredje dagen, hemma för att reflektera, eller tredje dagen som arbetslös...
I dag ska jag träffa rådgivaren på TRR, skrev till honom för en månad sen, när jag visste att den här tiden skulle komma, och att min TRR-tid skulle upptas igen, att jag hade en massa ideér och funderingar på framtiden.
Men....

Det var innan det började växa konstiga sanningar runt mig, och det var när jag var helt ny i tanken på att inte få vara kvar.....
Idag känns det helt annorlunda!

TRR - Trygghetsrådet, är ju en stödtjänst, för arbetslösa, uppsagda tjänstemän, där man kan gå en del kurser och få stöd i sin omställningsprocess.
Man får inget nytt jobb där, men väl hjälp att strukturera upp sin egen verklighet, skriva CV och personligt brev, och mycket annat.

Idag ska jag alltså dit, och träffa min rådgivare igen, och jag har inte en aning om vad jag vill, vad jag ska "bli"

Ska jag fortsätta jobba som chef/ledare?

Ja, jag vet faktiskt inte, kanske är det dags att göra något annat?
För att jobba som ledare behöver man hitta ett företag som verkligen jobbar med ledarskap, som har grundvärderingar, där jag kan få mina att passa in.

Någonstans finns det företag, den verksamhet som är just som handsken till min hand, så måste det vara, även om jag kanske i förlängningen har min egen verksamhet :)

Nåja, det är ju det här jag är bra på, sen att alla inte förstår det, ja det är ju mer deras problem än mitt faktiskt......
Men det är klart, man måste ha samma vision genom hela företaget, det räcker inte att en har det sättet, eller att någon tänker...... Och där är inte alla, än.....
Kanske är det det som är mitt kall, utveckla, visa på, entusiasmera företagsledningar, ledargrupper, i "hur man gör" för att få det att hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar