Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 8 april 2016

En fredag fattigare :)

Och en fikastund rikare, en jättetrevlig fika med en mycket god vän, som det var länge sen jag träffade, Tack för fikat Catarina, det gör jag gärna om :)

En jättemysig lite promenad, med en klok liten femåring, som konstarteade att "det är ganska bra att man tränar på att ha hund innan man önskar sig en, för då vet man hur det är!" Klok den tjejen :)
Och jag slapp gå själv, och Ebba var mer än nöjd!


Och det är så underbart att se glädjen i dessa barnögon, när de håller i kopplet, med den jättestora hunden i andra änden, och hunden följer med! Allvaret, när man går igenom några enkla regelr, släpp om du inte orkar hålla!
Och hon har ju rätt, Ebba är perfekt att träna på, träna på att släppa om man inte orkar, träna på att styra, att hålla kopplet sträckt, att kommunicera med hunden, och tänk så mycket en hund kan lyssna på....

Och så mycket roligt en tant får höra med en klok femåring som sällskap :)
Och va skönt för tant att bara få vara just tant, tillsammans med en femåring :)

Tack för lånet, Lisa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar