Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 29 augusti 2016

Det borde varit nu....

En ny måndag igen, månaden augusti går mot sitt slut, och vi går snart in i höstmånaden september, september som innehåller avres till Australien, för lite varm semester :)
Ute regnar det, och har så gjort hela natten, och det skulle ju egentligen varit nu, jag borde ha ahaft kvar alla de där TV-serierna som jag plöjde igenom i sommar....
Jo det har blivit ett antal avsnitt, Game Of Thrones, Orange is The New Black, Downton Abbey, Selfridges, Velvet, många timmar framför TV.n :)

Men men, nu har jag ju mitt husprojekt att jobba med.....
Idag målning av det vita (insidan) på de rengjorda fönstren, tänkte att jag målar det innan jag sätter tillbaka glasen, och kittar utsidan, borde vara enklare, för då slipper jag få färg å glasen, smart väl :)

Lite bilder för att uppdatera er om vad vi gjort under helgen?

Stora O, stratade med att riva ut det trasiga köksgolvet,

Och jag gav mig på den första fönsterkarmen, skrapning och rengöring för målning

Och den röda färgen blev helt perfekt, målade även den nedersta kanten. ovanför droppbrädan, tyckte det blev mer enhetligt så , satte sedan upp plast för fönstret, ifall det skulle börja regna, och det var ju, med facit idag ett smart drag.

Lilla O kom, och den platsbyggda bänken fick plockas bort, den hoppas vi kunna montera tillbaka.

Slitsamt att vara byggnadsarbetare.....

Det blir ett så härligt liv i linoljefärg på gammalt virke, jag älskart!

Dag två, plockades fönstren ur fönster två, det är de fönstren i det som jag tänkt som badrum, som jag startade med, dels för att det är på nedervåningen och för att dessa bågar är i bäst skick.

Stora O, fortsatte med att såga bort de gamla stockarna, och plocka bort allt gammalt virke, efter undergolvet, 

Phu, så jobbigt, åsså behövs lite funderande, på hur man år vidare, vad som blir nästa steg liksom... Iom att vi tar upp alltihop, och gör ett helt nytt undergolv och golv, så kan vi dra både el, vatten och avlopp, precis som vi vill i köket :)

Yttersta stocken, var helt rutten och i det närmaste pulveriserades, när jag började känna på den, så den får vi byta, och troligtvis även brädfodringen på utsidan.

En himla massa virke och annat skräp, hamnar på vår eldningshög, här hemma i näs....
Nu är det som sagt måndag igen, Stora O, har åkt till sitt avlönade jobb, jag är kvar här hemma, med hundar och katt, Betty fick troligtvis ett getingstick i tassen igår, och var lite svullen och öm, men det verkar bättre idag, katten vill inte gå ut i regnet, och Ebba, ja hon är precis som vanligt....
Jag har tre rengjorda fönster att måla vita, samt fem till att göra ren, så mig går det ingen nöd på....
Skulle jag få tråkigt, så finns ett helt hus i förfall, som verkligen skulle behöva städas....
Fast jag skull kunna tänka mig att se nån smaskig bra serie, nåt med lite intriger, kärlek, komik......
Det borde ju varit nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar