Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 31 augusti 2016

Helt otroligt!

Att vara arbetslös, gör en inte rik, a-kassans tak, slår man snabbt igenom och som tur är, har jag via facket en inkomstförsäkring, som ska ge kompensation upp till 80% av tidigare inkomst....

Nu, krånglar utbetalningarna av inkomstförsäkringen....



Är det inte helt jävla otroligt!

Jag var ju med om en liknande grej redan 1996, då jag inte fick a-kassa alls pga mitt engagemang i vårt föräldrakooperativa daghem....

Nåja, nu är det nåt tekniskt fel, som gör att inga utbetalningar görs, och har inget med mig personligen att göra, fast det är tomt i plånboken.....
Det gapar stora hål där :)

Kanske ska se det som ett sparande inför resan, ett sätt att sätta undan......

Fast visst är det helt jävla otroligt?

Känns som att jag verkligen behöver ett nytt jobb nu....
Eller efter resan då :)
Keep your fingers crossed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar