Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 20 augusti 2016

September 2018?

Ja, ni, det är val igen, i september 2018, ska vi gå till val....
Ett val som inte bara består av val till Riksdag, Landsting och Kommuner, utan ett val, som kommer att visa om vi är kapabla till att välja utifrån vilken framtid vi vill se!

Jag hyser en rädsla för att vi kommer att se ett resultat utifrån ett stort missnöje, att det allt hårdare klimatet, vi kan kalla det nätklimatet, för visst påverkas vi grymt av de "nyheter" åsikter och allt politikerförakt vi möts av på nätet.

Politikerföraktet, där man sågar, varje folkvald politiker vid fotknölarna, oavsett vad de gör, gör de ingenting, är det fel, ändrar de sig, så är det fel, för någon annan har ju redan kommit med det förslaget, typ....
Sen gör de fel, köper Toblerone, kör rattfulla, förskingrar pengar, håvar in höga fallskärmar, ändrar åsikt i frågor.....
Nej jag tycker inte att det är okey att köra rattfull, eller använda statens kort för privata inköp, men avtalen om fallskärmar, skrivs innan nåt hänt, och jag tror knappast att det är för fallskärmens skull man ställer upp som politiker....

Men hörrni, visst förändras samhället?
Visst behöver man byta åsikt ibland?
Vi behöver förändring, vi behöver utveckling....
Vi får inte stagnera, då får vi aldrig ordning på orättvisorna i vårt samhälle.



Utvecklingen i näringslivet. går lika fort om inte snabbare, men vem skriker på nätet, eller intranätet, nät chefen plötsligt byter åsikt och tar ett oväntat beslut, det kan ju faktiskt vara baserat på "någon annans" förslag...
Man biter inte den hand som föder en......

Men landet som faktiskt föder oss, och så himla dåligt har vi det väl inte?
Jo det finns fattigpensionärer, barn som far illa, a-kassan är låg och allt högre krav ställs på de som arbetar....

Men vi har ett fantastiskt land, med massor av uppbyggda system, som givetvis behöver utvecklas, i samma takt som samhället, vi har råd att dela med oss, och vi lever under demokratiska premisser, där vi alla, får gå till val, välkontrollerade val, där fusk inte förekommer, och våra demokratiska värderingar, gör också att vi får acceptera resultatet, vilket det än blir....

I September 2018, ska vi gå till val igen.
Vi ska rösta på de kandidater vi tror kan styra vårt land, åt rätt håll.
De politiska partierna som våra egna värderingar stämmer bäst överens med.



Men jag är trots allt rädd för att många av oss, svenska medborgare, som ska ta vårt ansvar, använda vår rättighet och skyldighet att rösta, kommer att göra det utifrån ett missnöje, ett missnöje med vad som varit, istället för att våga se framåt....
Och det gör mig skiträdd!

Tappar vi tron på framtiden, så finns ju ingenting kvar, det mina medmänniskor, det är farligt.....

Jag brukar uppmana de jag möter, att gå i alla fall och rösta. även om du är osäker på vad, men det kommande valet......
Nja, jag vet inte.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar