Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 28 oktober 2016

En åsikt!

Att just jag är tillåten att ha en åsikt, det är jag mycket glad över.
Vi har den möjligheten/rättigheten/skyldigheten i det här landet!
I landet Sverige, ett av världens bästa länder att leva och bo i enligt mig.

Möjligheten att få uttrycka sina åsikter, ger mig också ett öppnare förhållningssätt till andras åsikter, det ger mig möjlighet att få diskutera, att debattera, att hitta nya åsikter, förstå andra människor.

Rättigheten att få tala om vad just jag tycker, utan att bli fängslad, torterad, dödad, förskjuten, för mina åsikter, min trosuppfattning, sexuell läggning eller kön.

Skyldigheten att delta i samhällsdebatten, påverka genom demokratiska val, media, insändare, sociala medier, och ven skyldigheten att kritiskt källgranska och respektera!


Så länge vi har detta, så är frågan om vi lever i ett samhälle som är i systemkollaps?

#baraminåsikt

P.S Klimatet kunde vara lite mer upplyftande iofs..... #baraminåsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar