Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 27 oktober 2016

God Morgon!

Hur intervjun gick?
Jo då, jag är nöjd med min insats.
Nu får de, och jag fundera.

Att jag vågar tala om att jag varit på Intervju, är nåt helt nytt för mig, jag brukar hålla det ganska hemligt, mest för att jag tycker det är jobbigt att misslyckas, och samband med jobbsökande är misslyckandet att inte få det jobb man sökt, oavsett om det är drömjobbet eller inte....

Men på något vis har jag kanske landat i mig själv, känner mig mer trygg i att alla jobb jag söker, inte är just mitt drömjobb.... Hittills från mars, har jag sporadiskt sökt 29 olika tjänster, kanske inte de mest skräddarsydda tjänsterna för mig, utan mer tjänster som jag tycker är spännande, företag som lockar och tjänster som jag omedvetet vet att jag klarar av. De senare tjänsternas ansökningar, har jag kanske inte lagt ner mig till 100% i CV och personligt brev, då jag tror att jag egentligen vill göra något annat, men frågan är vad?

Ett arbete att gå till, att grava ner sig i, att utvecklas i och att trivas med, behöver man, och egentligen är det inte arbetsuppgifterna som är min drivkraft utan känslan, värderingarna, ledarskapet och utvecklingsmöjligheterna som driver mig. Ja, man ska kunna leva på det också.

Industrin lockar mig fortfarande, men även tjänster inom  idéburna verksamheter och offentlig verksamhet.
Men som jag så ofta får höra: "Det är ju inte lätt att få ett jobb dag!"
Fast, när rätt arbete dyker upp, så får jag ett nytt, och vad det än blir, så blir det bra!

Jag söker vidare!
Använder mina referenser!
Omarbetar mitt CV och personliga brev, inför varje tjänst.
Jag söker brett och vitt, och har inte fastnat i ett fack, tror jag.....
Och jag är bra, det måste jag tro på.
Jag duger!



Kanske skulle man ta erbjudandet om att sälja på provision, och göra det jag drömmer om vid sidan av...

Renovera gammalt hus!
Skriva!
Sjunga!
Förrätta vigslar!
Träna hund!
Gå i skogen!
Läsa!
Virka!
Sätta upp mål för framtiden! Australien lockar allt mer :)

Ja ni fattar, jag är givetvis lite trött på att "gå hemma" men vill jag, kan jag åka runt, och hålla mig vid liv, vikariera lite, inom barnomsorgen kanske? HBV hem?

Nåja, det är en God Morgon, solen är på väg genom de immiga rutorna, och sprider ett guldfärgat skimmer över mig, jag har inget speciellt inplanerat idag, och kan vara allt annat än proper....

Hoppas ni alla får en fin dag, jag behöver nog städa lite, och gå till skogen......
Och som en bonus, var dagens invägning under 71 idag ;) Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar