Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 9 oktober 2016

Oops, I did it again

Trots solskyddsfaktor 50 (Mary Kay och Australiens egna) så lyckades jag idag, på den blåsigaste dagen, med mest moln att bränna framsidan......


Jag borde ha lärt mig, men det är förrädiskt här på andra sidan av vår värld.....
Det gör inte ont, sticker inte, och jag har inga blåsor......
Så det gick ju ganska bra ändå....
Benen har samma vita färg som vanligt, trots samma lager solskydd och samma exponering i solen :)
Nåja, det går över, och jag får väl ligga på mage resten av tiden i solen ;)

Med bränd framsida, tog jag i alla fall med mg modern och mostern, till Univeristetet, för där finns vilda kängurur, och vi såg dem!


Det är ett ganska märkligt djur, långa bakben och svans, och små korta framben, men söta är de, och inte ett dugg rädda.... Men de är väl så vana folk, då de bor där, och verkar både skyddade och trygga.


I den där jättestora Pungen på magen, ligger en bebikänguru och gottar sig, man såg bara hur svansen stack ut....
Mäktig upplevelse, tyckte de att det var i alla fall, för de är ju vilda!

Senare under kvällen, tog vi oss ner till Dicky Beach, för en lite finare middag, i avvaktan på att Värmskog skulle börja spela sin kvalmatch, som vi fick liverapporterad via facebook, och det beställdes in mat, och döm om vår förvåning, när vi beställde förrätt, Whitebait med Aioli, och fick in en hel korg, med friterade små hela fiskar, ja Hela, huvud, ögon, inälvor fenor, rubbet kvar.....


De va inte äckligt, om man bortser från känslan av att verkligen äta allt.... Men heller inte fantastiskt gott...... Skarpsill, det man gör ansjovis av i Sverige, kom vi fram till att det var, efter att ha googlat. Och jag är rätt glad att jag inte googlade först, för då hade vi nog inte vågat prova.
Till varmrätt blev det en Eyefillet, dvs oxfile, med garlicsauce, pommes frittes och sallad, helt okey, lite för hårt stekt på utsidan, men rätt okey insida.
Största behållningen var efterrätten, Cheesecake, som inte var en Cake, utan cheese, kaksmulor, lemoncurd och maräng, så himla gott, tyvärr blev det ingen bild på den kreationen, den åts upp!
Man kan inte klaga på storleken på portionerna i alla fall, rejält tilltaget, alltihop, 125 Dollar vilket motsvarar ca 880 sv kronor, för både mig och Ola, och då drack han två öl till, så ja man äter gott, till okey pris om man jämför med Sverige.

Nu har vi en dryg vecka kvar, och allt vi hade föresatt oss att göra, har vi gjort, tror dock att "ungarna" ska ta en tur till Zoo idag, och att Tanterna ska till Fraiser Island, någon dag.
Vi ska få trffa en trevvlig australiensare till helgen, för då kommer Tilda tillbaka, och spenderar sin helg med oss, inna vi far mot Sverige nästa tisdag!

Och NEJ, jag längtar inte hem, skulle lätt kunna bli "kvarglömd"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar