Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 15 oktober 2016

Underbar känsla i mammahjärtat!

Många tusen kilometer hemifrån, på andra sidan jorden, har vi nu umgåtts med alla våra tre barn och deras nuvarande respektive, samtidigt, en otrolig känsla!
Sex underbara vuxna männsikor med sprudlande framtidstro, lycka i leendena och glädje i blicken!
I ett mammahjärta känns det fantastiskt, jag är så otroligt tacksam för att detta blev min verklighet, den här sista helgen Down Under!
Man kan inte beskriva känslan, men den liknar sockerdricka, och lite vemod ;)



Att dessutom deras mormor fått uppleva samma sak, är fantastiskt, jag vet att det betyder massor för henne, precis som för oss, mig och Stora O.

Nu har vi blott några dagar kvar, Stora O har lite hemlängtan, inte jag dock, även om det ska bli mysigt att få komma hem till flickorna, som troligtvis haft det helt underbart med N och lilla hund-Tilda :) Att hitta en sån hundvakt, har varit guld värt, och jag hoppas innerligt att hon känner att betyder mycket för oss.
Dagarna som är kvar, ängar vi troligen åt att hänga på beachen, och ta en sista shoppingrunda, för man kan göra massor av bra och rolig shopping här, man hittar grejer som inte finns att få tag i hemma, lite unika kläder så där.
Tisdag eftermiddag, vår tid typ morgonen i Sverige, lyfter planet från Brisbane airport mot Dubai, där vi tillbringar två timmar, innan sista flygningen mot Oslo och Gardemoen tar vi, landar gör vi runt 12 onsdag.
Sen blir det vardag igen, en vardag som innehåller, några lediga dagar, innan det är dags att ta tag i jobb och livet, framförallt livet!

Men med sockerdrickskänslan i magen, nya mål i livet och en femtioårsresa att se fram emot, så ska det väl gå bra att återgå till vardagen och vem vet, vardagen kan bli grymt spännande, den kan ju innehålla både trevliga spännande möten, ånga, skrivande och LM Rudin :)


Men de här varma, lata dagarna i solen och sanden, med saltvattenstänk i munnen, kommer jag definitivt att sakna!
Tur man har minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar