Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 17 oktober 2016

Hur ska allt få plats?

Oj, det har redan gått tre veckor!
Tre veckor av sol, skratt, shopping, kärlek, mat, öl, vin, ja ni fattar......
Dags att fylla resväskan igen, ma 30 kg, ja ni fattar säkert igen....
Jag, har handlat för mycket!
Och det är ingen idé att tänka att det får plats i Stora O:s väska, för han har handlat nästan lika mycket, och dessutom är hans grejer av förklarliga skäl större än mina.....

Vad man handlar i Australien?
Ja, massor av rolig klädshopping, mestadels sommarkläder, men eftersom att de går mot sommar här, så rea på en del vinterkläder :)
Levisjeans, skor, vissa märken riktigt billiga jämfört med hemma.
Man köper presenter, och tar med hem, och eftersom att alla barnen varit med, och inga barnbarn finns än, så blir det till syskonbarnen och hundflickan presenterna riktas nu :)

Men hur ska jag få ihop väskan?
Och jag har knappast en månad på mig att stuva, som när jag skulle resa hit, nej nu måste jag fixa det senast under dagen idag, för Shutteln hämtar oss, kl 16.50 för färd mot Brisbane Airport.

Och jag har tänkt att få några timmar sol, innan dess!
Vi ska lämna Ruby också....
Ruby, är Tildas lilla bil, som vi tacksamt fått låna och använda här, Ruby ska förhoppningsvis få en ny ägare nu efter att vi åkt hem, då hon inte behöver någon bil i Melbourne.

Vi har haft tre helt underbara veckor, och jag tror att kortare tid här, vore att slösa med tid, för man blir liksom inte sig själv förrns efter nån vecka, och miljöombytet tar på krafterna.....
Jag som dessutom r lättväckt, av ljud och ljus, vaknar ju tidigt vilket i sin tur gett tidiga mornar.....

Nåja, inget av det kreativa jag tänkt mig få till, blev till, men vad gör väl det, jag kommer hem, fortfarande arbetssökande, och har väl all tid i världen att förverkliga mina drömmar, med slutmålet att kunna tillbringa mer tid här, i närheten av min stora unge, så länge hon är kvar. Och nu får vi vid vår gud hoppas att hon inte väljer att flytta till Oslo, eller nåt, för att jobba, vilket jag iofs tyckte var ett bra alternativ när hon började prata om att flytta hit, för där tror jag inte alls att jag vill tillbringa halva året som pensionär ;)

Nåja, tillbaka ska vi och kanske blir det längre söderut nästa gång, man vet aldrig!

Nej, nu måste jag sätta fart, om jag ska få till några soltimmar.....
Och jag ska med modernt ill läkaren först, hon har fått nåt konstigt bett, allergisk reaktion på ena benet och vi tror att de bättre kan se/förstå vad det är här, än hemma i Arvika!

Tack, underbara ungar med respektive, mamma, moster, Stora O och inte minst Tilda och C, för tre härliga veckor, i paradislandet!


Jag är nöjd (även om jag kunnat stanna lite till), fulltankad med D-vitamin, brunbränd och lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar