Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 21 november 2016

Mina egna fördomar? Eller hjärnspöken?

Ja, man kan ju fundera, varför det skrivs meterlånga inlägg om mina dreads?
Inte har jag skrivit meterlånga inlägg om när jag klippt mig, färgat i konstiga färger, eller färgat ögonbrynen?
Jo, jag har delat bilder, låtit er följa med i processen, osv men meterlånga inlägg, med en massa "ursäkter" har jag definitivt inte delat med mig, tidigare.....

Kan det vara mina egna fördomar, min egna hjärnspöken, där mitt undermedvetna på nåt sått, skickar varningssignaler, "Jag gör något annorlunda" som jag själv med all säkerhet skulle tycka var fränt, men lite udda....
Och udda får man ju inte vara....

Jag vet att jag sa till Plupp, vi tar det efter måndag, för då ska jag på anställningsintervju, och jag tänte inte på att det skulle göras lite i taget, alltså att jag inte kunde gå på intervju, med halvfärdigt huvud, utan jag tänkte "Jag får aldrig ett jobb, med dreads", alltså min egen fördom....
När plupp sa: "Men mamma, skulle du välja att INTE anställa någon pga frisyr?"
Nej, blev mitt automatiska svar, men alla är inte som mig!



Nej de är inte det....

Och nu blev jag kallad på en Intervju till, nästa vecka, som jag tackat ja till....
Men det är mina egna fördomar om vad folk ska tyca, som spökar, jag är samma Lotta, som förra veckan, bara lite mer glad, och jag känner mig busig!

Hepp, nu blir det Yoga!
Känner mig så där lagom spirituell, eller nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar