Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 31 december 2016

Gott slut! Eller; "Året som varit konstigt"

De sista skälvande timmarna av 2016, borde man kanske göra en lite summering av året som gått.....
Men....

Det har varit ett så konstigt år, avslutat anställning, varit arbetslös, inte mått så bra alla dagar, så helst av allt vill vi bara glömma året 2016.....

Fast det finns en mängd upplevelser, man vill spara och komma ihåg, och visst är väl hjärnan konstigt funtad, när en kan sortera bort och glömma tråkigheter, och välja att behålla det man upplevt som trevligt?, fast det är väl ren självbevarelsedrift, kan man tänka.

Två resor, en femtioårsdag, en gul villa, små underbara hundflickor och en bästa kompis i hundhimlen, minnen som får vara kvar i mitt hjärta, från 2016.

Australien, och Afrika, det är väl det största som hänt, två kontinenter, på bara några månader, vi som typ aldrig reser annars, jo vi har varit i Tallin, Kiel och Riga typ tidigare :)
Men nu så, blodad tand, och jag återkommer gärna till bägge platserna....
Eller så fortsätter vi utforska fler kontinenter, typ Asien, Syd och Nordamerika :)

Och att leva snålt, är ju något som 2016 har lärt mig, så, Om jag nu får ett nytt jobb, så borde vi kunna hålla kvar vid den levnadsstandard vi har idag, och lägga undan till nästa resa :)

Har jag förändrats?
Jo kanske lite.....
Både till det yttre, 78 kilo tung i januari, 71 kilo tung nu :)
7 kilo, med hjälp av bästa Coachen <3
Och runt 70 kilo, är ganska okey, även om jag skulle kunna ta några mer centimeter på midjemåttet ;)



Frisyren, har jag ju bytt ett antal gånger under året.....


Insidan, är också, lite förändrat, jag har ett mer kärleksfullt förhållningssätt till mig själv, i tanke och handling....
Jag jobbar på att försöka låta bli att "pissa på" saker, att se det med olika ögon, att försöka reflektera, innan jag reagerar...
Att gå in i saker, med det öppna sinnet, och tänka efter, gör mig mer öppen, mindre sårbar, och definitivt mindre skamsen!
Skam är den värsta känslan, man kan ha......

Året har också, innehållit en massa dötid, som jag hjäpt till att slå ihjäl med hjälp av HBO och Netflix....

Downtown Abbey, Six Feet Under, Westworld, The Crown, Velvet, Game of Thrones, Call the Midwife och Highlander, är några av de serier, som hållit mig vaken under dagtid :)

En massa böcker har jag hunnit med, och de två sista, vilka var min semesterlitteratur, "Ett fjärran krig" Och "En skärva hopp" av Göran Redin, Historiska romaner, om en svensk familj under storhetstiden, 1600-talet i Sverige, var några av de bättre, jag läst faktiskt :)
"En av oss" av Åsne Seierstadt, var också mycket gripande.



Nu släpper vi taget om 2016, lägger det till handlingarna, om man säger så.....

Och ser fram emot ett härligt 2017!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar