Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 8 december 2016

Kan man lägga ner?

Typ livet, som just nu mest består av besvikelser....
Jag hatar känslan av att inte duga.
Att inte vara bra nog, att man gjort något el, samma känsla, som uppstår när jag sårat någon, sagt något olämpligt, alltså känslan av att mitt ego, blivit trampat på....

Och, nu har jag förskt, vara öppen med mitt jobbsökande, berättat för folk, och er att jag sökt, varit på intervju, ja ni fattar, men då måste man också, berätta om det skamliga, att man "tyvärr inte gått vidare" och det är en gigantisk skamkänsla som infinner sig i mig då!
Nästa omöjlig att orka bära....

Och nej, det spelar ingen roll att ni säger att jag är bra, för jag känner mig inte bra, jag känner mig totalt värdelös, då ingen vill ha mig...
Att inte duga......

Hur orkar man fortsätta, gå vidare, söka nästa jobb?
Ta nästa nederlag.....
Det är f-n det värsta med att söka jobb, att få det där samtalet, att man inte.....

Kan man lägga ner det?
Bli försörjd lyxhustru?
Ligga på soffan och äta praliner bara?

Och, nej, metoden att berätta för hela världen, om att jag sökt jobb, den funkade inte....
Jag orkar inte förklara att det gick "Åt helvete" igen......
Känner skam, och känner mig så värdelös....

Lägger ner några veckor, och tar Stora O, under armen, för en resa till Kap Verde under julhelgen, då slipper jag den skiten också.
Tindrande ögon, dyra presenter (som jag inte har råd med), fet mat (som egentligen inte alls är gott) umgänge, tomte (som man inte vet könet på).........
Bullshit, det kan kvitta!
Lika bra att dra, resan är ju planerad och betald sen länge....
Sol kanske gör mig gott, vem vet?!


Ja, just nu, letar jag kaktusar, och gnuggar mig mot dem, men man måste få det ibland......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar