Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 19 januari 2017

Det är bränslepumpen.....

Mini, fick full tank i fredags kväll, när jag for hem från vernissage och trevligt umgånge med några av mina allra bästa vänner....
Eller fick den det?
En mil senare, larmade mätaren för låg bränslenivå, och jag blev tveksam, tankade jag? Jo men det gjorde jag ju, och nollställde trippelmätaren, nåt är fel?!
Igen!
Minst en gång per år, har något varit fel med min lilla bil, min älskade lilla räserbil, som jag valt själv, och som Stora O tycker att jag ska göra mig av med, mest pga alla de små, men dyra fel som varit.....

Nu är den på Autovåx igen, och ska få ett helt nytt bränslepaket, för det var totalt utslitet, plasten var spröd och dålig, så när de plocka ur det, så gick det inte att sätta tillbaka, för det blev smulor....
6000 kronor, fattigare, blir jag när jag hämtar den...



När jag hämtar den, ska jag be om några offerter på dels en Mini-to-go, Minis leasingupplägg, men även på en mindre BMW, och se om det kan vara ett alternativ, för jag måste kunna lite på bilen, inte köra med tanken på katastrof konstant, det funkar liksom inte......


Frågor på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar