Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 14 april 2017

En påskhelg!

Första längre ledigheten sen starten på nya jobbet. Fyra dagar ligger framför oss, fyra dagar av lättja, sång, umgänge med familj och vänner och så klart en och annan påskkärring :)

Vaknar tidigt, staplar ner, öppnar dörren åt en kissnödig Ebba och ljuset slår emot mig....
Nej inte ljuset som i att solen möter mig, ljuset som blir när det snöat ymmigt hela natten!
Snöat? Hela natten?!

Hela min vackra vårträdgärd, är helt vit!
Alla Blåstjärnor och Scilla, är gömda i snön, knopparna på Magnolian hukar sig, för att orka stå emot och påskliljorna nickar....
Bara Ebba, är lycklig och rullar sig glatt i nysnön, blöt och luktande likt gamla ullstrumpor, kommer hon sen in

Ebba har nu torkat, Stora O har gjort en Smoothie till mig och dagen är på gång att starta på riktigt.
Körsång i Värmskogs kyrka kl 15, ungar hit för att äta Langoos i kväll och Stora O har en buse i näsan (Läs - manlig förkylning)
Våren är här, Aprilväder eller inte, USA bombar i Afghanistan.....
Jag är ledig.....
Fyra dagar.....

Jo, det är också en påskhelg...

Glad Påsk på er, alla där ute!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar