Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 10 maj 2017

God Morgon!

Så här mitt i första veckan i maj, så biter det lite i benen, när jag går ut med hundarna tidigt.... Bara 2 grader än så länge, och vissa delar av Värmland hade snö igår.....
Solen är på väg upp, jag är vaken, och en ny dag ligger framför oss, en dag med nya utmaningar.

Den här tiden på året har en viss förmåga att gå lite för fort, allt fullkomligen exploderar ute, rabarber i landet, sparris klar att skörda, massor med persilja, på fjolårets plantor. Blommor som skjuter fart, växter som kommer med än större kraft än i fjol, och en och annan frusen magnoliaknopp tyvärr.

Pelargonerna har överlevt vinterförvaringen i jordkällaren, och står nu gröna och fina i vardagsrummet, de bara väntar på att få flytta ut i uterummet, som jag ska städa vilken dag som helst!

Kroppen mår som den förtjänar, det har varit lite si och så med träningen de sista veckorna, vikten håller sig stadigt under 70 i alla fall, dock har flåset inte riktigt kommit tillbaka efter den dunderförkylning jag hade under påskhelgen....

Bilen är fixad, och bränslemätaren visar förhoppningsvis rätt igen, ska tanka idag, så får vi se hur det utvecklar sig. Har också fått en "offert" på att byta in den mot X1:an, den orangea, men jag tror jag skippar det, tänkte istället sätta undan den summan varje månad som den skulle ha kostat, för att göra nåt annat kul för, Gula Villan, resa, eller kanske laga den lilla Minin om den krånglar mer.....
Byta får jag göra när vi betalt klart Stora O:s bil.... Nåja, den fungerar ju, jag gillar den, och den går billigt, så jag klagar inte ;)

Jobbet är bra, och om jag sa till en gammal kär kollega, som jag plötsligt mötte igår, "Nu lever jag igen" Bara den känslan, att känna att man gör något, som är värt nåt, för sig själv, är underbar!
Människorna jag möter, är underbara, har vilja och kraft, och framförallt positivitet.

Livet är just nu, helt fantastiskt, ja det är det faktiskt!
Och därför lever jag det just idag!



Så, God Morgon på er, och hoppas n alla får en fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar