Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 24 maj 2017

God Morgon!

Klockan piper vid sängen, en terrier sprätter ur sängen och kan inte fort nog komma ner och ut, för att kolla av gården. På andra sidan av sängen sover Stora O tungt, undrar just när han dök upp i går kväll.... Själv släckte jag nog lampan vid tiotiden, då hade han inte kommit hem än.  Men det är baksidan av engagerad på jobbet, men vi gillar ju det, att jobba alltså, och man ska göra det man gillar eller hur.
Lite tungt tar jag mig ur sängen, lycka riva ner både bok och läsglasögon från nattduksbordet, hittar inte glasögonen, som troligtvis hamnat under sängen, nåja de tar vi i kväll igen....
Stapplar ut och ner för trappan, släpper ut bägge hundarna, ut i en härlig sommarmorgon, solen har redan gått upp trots att klockan bara är halv fem.
På med morgon rock och sandaler, en cig i näven och ut till jyckarna, som checkar av gården och uppfylls av nattens alla dofter medan jag röker dagens första, men inte sista cigarett. Hostar lite lätt, men det hör ju till rökandets baksida och tänker att jag borde låta bli.... Men vill man egentligen inte, är det svårt...
Släcker cigaretten, sätter mig sakta på toaletten, släpper nattens tankar och en ny dag börjar sprida sig i kroppen, tvättar händerna, går sakta mot min smarta våg, för dagens invägning, nja, bättre dvs lägre resultat än i går. Tar på morgonrocken igen, öppnar dörren åt Ebba, som vill in, går till köket, sätter på kaffe, den bästa drycken så här på morgonen, släpper in nästa hud, som vill in, och lugnet lägger sig över huset igen. Betty bäddar i sin favoritfotölj, Ebba har redan lagt sig i en av bäddarna i köket.
Kaffelukten sprider sig, och jag tar en kopp, varmt, med grädde i, tar med koppen till datorn, och dricker sakta mitt kaffe medan jag kollar av mail, nyheter, facebook och twitter, inga mer terrorhändelser i världen, men nyhetsflödet fullt av reaktioner efter gårdagens nyhet om dådet i Manchester.
Njuter i stillheten en timme, innan Stora O, kommer släntrande ner för trappan....
God Morgon!
Dags att starta en ny dag.
En dag som kommer att tillbringas på jobbet, för att sedan avslutas med minigolf, med härliga medarbetare.
Och sen är jag ledig i fyra dagar, fyra dagar till återhämtning och reflektion, kanske inte min starka sida, men det är bra, att reflektera ibland, och att greja lite i stillheten vid Gula Villan.

Ja men ha en bra dag allihop, det sa jag ha ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar