Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 22 juli 2017

Är ni trötta på Gula Villan?

Det är inte vi än :)
Vi fortsätter med stormsteg.
Alla trasiga fönsterbågar, 12 stycken, är nu inlämnade för renovering, när det kommer till renovering i form av att göra nya, dvs inte bara målning, utan helt nytt virke, där går jag bet, men som tur är finns det såna som kan sånt :)
Jag fortsätter att måla karmarna så länge, och nästa steg blir att ta sig an mellanrummet mellan yttre bågarna och innanfönstren, som också behöver få nytt kitt och ny färg.....


Det blir i alla fall sjukt bra, jag är så nöjd!

Stora O, har inhandlat golven till hallen och farstun, Det blir grangolv där, dels så hade de inte torr fura så det räckte till alla tre rummen hos våra vänner i Värmskog, sen håller sig grangolven lite ljusare. Tror det blir kanon!



Ny karm till ytterdörren till farstun, togs från huset, då vi fick en karm över inne, när vi valde att ta bort den dörren ovanpå hallen :) Den gamla tröskeln var i stort sett helt borta, så det behövdes, tanken är att vi ska försöka behålla den gamla dörren, med all dess charm.


Gamla karmen.....

Nya karmen samt ny bottenpanel på plats ;) Han kan han, min Stora O :)

Nu är ju semestern snart slut, bara någon skälvande dag kvar, vi börjar bägge att jobba på måndag, känns både och, om man får säga så.....
Kul att jobba, men även ganska skönt att kunna göra det man vill....
Och att kunna t härliga långa promenader, med de här två, är inte helt fel, men det kan man ju efter jobbet också.


Ja, det blev en semester som går till historien i antalet händelser, men det tar vi i ett annat blogginlägg längre fram!
Hoppas er helg blir fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar