Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 19 juli 2017

Åh, vi grejar och grejar!

Efter gårdagens valpmys, MC Donalds och ormjakt, så var det Gula Villans dag idag :)

Jag har målat karmar, första strykningen.




Tycker det blir fantastiskt bra, om jag får säga det själv :)

Tomas Nyman, har varit och kikat på våra fönster och ska hjälpa oss att göra nya bågar istället för de som är kassa, han ger oss även en offert på ett större fönster typ de som vi har på glasverndan för att sätta där balkongdörren idag sitter. Alltså balkong väck, som jag hade tankar kring :)

Kan bli ungefär så här.

Bilder har broer Jan gjort i Phtotshop :) Tack för den :)
Plupp kom och ville givetvis hjälpa till, så jag gav henne i uppdrag att måla bänkarna som står på altanen.



Blev också fantastiskt bra, nu ska vi bara skubba av benen och olja dem med linolja, så blir det kanon, sen har jag påbörjat att sy dynor av gamla trasmattor, risken finns att Plupp får göra klart de också :)

Stora O då? Jo han fortsätter att byta ut dåliga dropplister under fönstren på övervåningen, så honom vet vi var vi har :)


Även den provmålade skivan sattes på plats, och färgen är helt perfekt, precis som jag tänkte mig det!
Köpt på Ovolin, 25% Guldockra heter brytningen, och det är Engwall & Claesons färg vi använder!
30 liter beställt, skickas i morgon :)
Undrar varför jag aldrig använt linoljefärg förrut underbar att arbeta med, och fantastiskt resultat!


Mycket spännande grejer på gång nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar