Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 3 augusti 2017

"De där med en lillasyster" Betty Bloggar

Nu har hon varit här i två veckor, fattar ni två veckor! Det verkar som om de aldrig kommer och hämtar henne, som de brukar göra när jag får nya kompisar.....



Min matte, hon jag bor hos, säger att vi behålla henne, vad nu det betyder?
Hon tar mycket plast, går emellan mig och min matte, vilket iofs inte är så svårt, jag håller ju lite avstånd, för att skydda min matte mot otäcka odjur, typ ormar, grävlingar och katter och sånt, men hon är hyfsad och låter mig få godis från mattes hans också...
Hon vill gärna leka, helst hela tiden, och jo jag är med på noterna men nån måtta får det väl vara, i alla fall när det regnar.....



Då vill jag hellre ligga inne, än vara ute på gården och hoppa omkring....
Och inne leker vi inte, det har min matte bestämt :)

Katten, den hjälps vi åt att försöka bli av med, och tänk vad mesig den är.... Piper så fort vi biter lite på den.... Matte kommer som ett skott, tar den på axeln och så får den mat?! Sen får den gå ut, och inte vet jag var den tar vägen, men borta blir den, till nästa gång den kommer, blir lite biten på, piper och får mat....

Nåja, hon är rätt okey, den där nya, som min matte kallar för min lillasyrra, och jag tar min nya roll som familjens tant på största allvar, nån måste ju styra upp här i huset!
Eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar