Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 15 december 2017

Borta bra, men hemma bäst....

Nja, jag vet inte om jag kan hålla med om det riktigt, om man inte bara tänker på sin säng, för den är ju bara bäst!
Med en supertaggad och överlycklig terrier som efter ett massivt pussande, pipande och galen lek med ett märgben, kröp vi ner i sängen efter 11 timmars flygresa och fyra timmar i bilen, samt sex timmar tillbaka i tiden. Betty la sig nära, nära och efter att ha tvättat mina fötter och myggbettsbitna ben, så suckade hon och har troligtvis inte rört sig ur fläcken på hela natten.
Senaste myggbettet ser nu ut så här:


Nja, det kliar, och blåsan spricker nog snart.... Stora O har inga alls, men de gillade ju vitt skinn, och det vita skinnet står jag för i den här familjen.
Så nej, alla ni som tror jag är en pepparkaksgumma nu till färgen, det är jag inte, jag är brun, bun för att vara mig, men pepparkaksgumma? Nej....

Nu har vi packat upp alla grejer, jag har startat en tvättmaskin, för även om vi tvättat där, så är det svårt att ha koll på vad som är tvättat och inte, sen ska ju alla sommarkläderna hängas undan.


Fulla köket i grejer blev det, och när man ser allt man köpt, allt man släpat med sig hem, funderar jag lite över om jag blev lyckligare över allt det här? Nja lite, men det är ju upplevelserna som man bär med sig, matupplevelserna, värmen och solen.
Inte alla tunna byxor, billiga märkeströjor och underkläder, som med all säkerhet är kopior, men vad gör väl det? Det är inte de billiga parfymerna från Taxfreen, eller de snyggt målade naglarna man minns, det är upplevelserna, människorna, klimatet, känslan och maten man kommer att komma ihåg.
Och mina elefanter, som blev tre till antalet.
En liten större i trä, som får hålla giraffen från Kap Verde sällskap på orgeln, en lite mindre också i tr, som jag fick av den trevliga kvinnan som vi köpte det enda instrumentet av som vi hittade i Thailand, som får stå vid min dator. Och min femtioårspresent till mig själv, den lilla guldelefanten, som nu fått platsen mellan min koala och min känguru runt min hals :)

 
Inte världens bästa bild men ni ser ju lite i alla fall :)

De snygga målade naglarna höll ända tills vi kom hem, en klöv sig idag, när jag packade upp, och nagellacket släppte.... Man va gör väl det, jag kan ju måla om :)


Ja allihop ska göras om :)

Nåja, nu är vi hemma, och jag kommer att längta tillbaka, och sakna de här två, som gjort våra dagar så härliga, och hörrni, åker ni till Khao Lak, leta upp Lanna Restaurant and Massage, dår möter ni Pa och Sremsin, och jag lovar Pa gör de allra bästa Vårrullarna ni smakat!




Hoppas ni alla nu haft det lika trevligt som mig, när ni följt med på vår resa :)

Nu har jag fyllt femtio år klart, och det är dags att ladda inför julhelgen, men hur ska jag klara mig utan soppan till frukost?
Och ja det är bra hemma, men om det är bäst? Nja mitt hem är ju där jag ställer mina skor, värre än så behöver det ju faktiskt inte vara!
Thailand är definitivt att land jag kommer att besöka igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar