Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 16 december 2017

Jetlag och vätskebrist!

Sex timmar fel i tid, fortfarande, men jag orkade hålla mig vaken till 22 i går kväll, efter att mor och far varit här med en lite present. Vi drack The från Thailand, med pepparkakor, Skumtomtar och Polly till... Inte helt planerat, så man tager vad man haver :)

Nåja, när jag väl la mig, så försökte jag börja på "Återstoden av dagen" men kom nog bara tp tre sidor, när ögonen föll ihop, halv elva ungefär....
Vaknade sen vid 3, och behövde gå på toa. Munnen torr och jordens huvudvärk, ungefär som en ordentlig baksmälla....
Tvingade mig dock att somna om, och vaknade igen kl 5, då gick vi upp, jag och Betty.
Släppte ut henne, tog en morgonrök, och hörde hennes hoppande över staketet.
Gick in, drack vatten, tog en Ipren och drog på mig jeansen och en tjock arbetsskjorta ovanpå morgonrocken, bara fötter i de korta gummistövlarna, och ut på Terrierjakt!
Med ficklampan i högsta beredskap, att möta nåt vilset djur så där på morgonkvisten medan det fortfarande r mörkt, är inte så himla roligt.
Och där kom hon, från gärdet vid sidan av gården, nöjd och glad över att ha "hittat" sin matte!
Knäppis!
Undrar hur många morgonrymningar hon gjort när vi varit borta, troligtvis ingen då jag tror det hänger ihop med att matte är hemma.

Nåja, in gick vi, jag stelfrusen om ansikte, händer och de bara fötterna i gummistövlarna, ja det är kallt, typ 5 grader kallt och lite lätta snöflingor i luften och det är stora kontraster mot de 30 grader varmt vi levt i under två veckor!
När vi kommer in, är det andra delen av familjen också vaken, jetlag även på honom.
Han har nu redan hunnit äta en portion risgrynsgröt och klätt sig för att greja med bilen....


Lite knäppisvarning även på honom, men han har längtat efter XC70:n under hela resan, så det är väl bra att han äntligen får komma ut och lufta bromsar, eller byta däck eller vad det nu är han ska göra...
Själv ska jag sätta mig och renskriva mina responstexter till sista uppgiften i skrivarkursen.
Vi har alla våra konstiga ideer, så här tidigt på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar