Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 12 december 2017

Det här med att dela med sig upplevelserna...

Jag vet att en dal av er är relativt nya här på min blogg, och inte har varit med på mina upplevelser tidigare... Jag tänkte skriva resor först, men det är bara fyra, och bloggen fanns långt innan jag reste någonstans :)
Nåja, jag bloggar alltså, och hur hinner jag med det då, är det inte just uppleva jag ska göra i livet?
Jo, men man skulle kunna se min blogg som en typ av dagbok, eller kanske inte en dagbok, då den sällan är allt för personlig, och allt kanske inte alltid är korrekt och perfekt, och alla känslor kanske inte alltid kommer ut, men en typ av dagbok, eller loggbok, dels för att ni ska få ta del av mitt något händelsefattiga liv, utan för jobbet, men också väldigt mycket för att jag ska komma ihåg nåt själv...
Bilder till det och minnen blir så mycket starkare!

Men inte ska du väl sitta vid datorn, när ni reser?
Har inte ni andra dötid när ni är borta? Det har i alla fall jag, och det är ju inte precis så att jag startar nåt projekt på plats, typ en Gul Villa, Går ut och tränar hund, Drar igång ett dagis eller ett politiskt parti, Idiotstädar eller Gör strategiska planer till jobbet, det gör ja faktiskt inte när jag är borta, och då är datorn, och min lilla skrivbok, väldigt bra att ha.


I min anteckningsbok, skriver ja lite mer fritt vad som faller mig in, kanske sånt som inte alltid passar sig att skriva ner så här publikt i just det här forumet, men det kan även vara så att det blir en större skrift där delar ur både publik blogg, låst blogg och små anteckningsböcker kan komma till användning. Man vet ju aldrig :)
Jag fantiserar också ganska fritt om saker jag ser, människor jag möter, livsöden och gör bilder av förutfattade meningar :)

Datorn är således ganska viktig att ha med sig, och ja det är lite vikt, men det tyngsta är sladden för att ladda den trådlösa musen, annars är det knappt ett kilo för alltihop.
När vi var till Kap Verde, där WiFit skulle vara ganska obefintligt enligt vad vi läste innan, så valde jag att inte ta med min dator, däremot hade Stora O med min gamla bärbara en tjock trekilosklump, där batteriet inte håller en sekund utan man måste ha nätsladden i hela tiden, och då fick jag "låna" den ibland, typ innan han vaknat.....
För det är ju ytterligare en grej, när man vaknar först, typ en till två timmar innan sitt resesällskap och man inte vill störa, då är den ganska bra att ha.

Jag har således inte med Jobbdatorn, eller Jobbmobilen, de ligger i tryggt förvar hemma i Värmskog, för jobbet klarar sig utan mig de veckorna jag är borta, vissa andra delar av mitt resesällskap kollar in både ProTak och följer upp produktion under tiden han är borta. Och då blir frågan, är det inte roligare att blogga lite, än det alternativet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar