Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 19 januari 2018

Det blev fredag igen....

Åh, veckorna går så fort, ibland med en så rasande fart att man knappt hinner reflektera, men det kanske är det man har helgerna till?

Snö, snö och snö har vi i alla fall fått, så det räcker och blir över....
Snökaos på tisdag morgon, bilkö i en och en halv timme, på onsdag morgon, vinterväglag förstås, och jag börjar kunna köra min fyrhjulsdrivna bil utan att få panikkänslor....

Nybyggda vägen E18 mot Karlstad, tog 1 och en halv timme..... Suck!

Sista arbetsdagen är i alla fall på ingång, och det har varit en del intryck under veckan, jag vet inte om jag gillar alla, men det är väl som med allt man upplever, man måste få tid att reflektera och förstå. Nästa vecka är det ledarkurs igen i dagarna tre, så ska jag hinna reflektera klart över den här veckan, försöka summera och landa, så får jag ta helgen till hjälp :)
Jag gillar ju tempot, och att lösa problem, men tiden måste räcka till även för mig.
Och jag gillar inte när tiden inte räcker till till de jag anser vara min viktigaste uppgift, mina medarbetare..

Nåja, det blir nog bra, får jag bara köra runt lite i min hjärna och i mitt medvetande så löser jag det här också.

Fender är fortfarande kvar och har just i skrivande stund tagit sig en liten tur ut i den på sin ställen halvmeter djupa snön.....
Så ingen katt i knät idag... Kan iofs vara rätt bra, för hans päls, som är tjock som bara den, släpper små tunna strån, vilka på något märkligt sätt väljer att sätta sig i mina ögonfransar. Inte alls trevligt...
Annars har det mest sett ut så här, varje morgon den här veckan.


I mitt knä på morgonen, och hos Stora O på kvällarna.... Alla behöver lite Fenderkärlek liksom :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar