Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 8 februari 2018

En annorlunda läsupplevelse...

Har precis läst ut Kazuo Ishiguros bok den Otröstade


En läsupplevelse som svänger hit och dit i en fiktiv nästan drömlik värld.
Det fanns stunder då jag nästan var på väg att lägga den åt sidan och bita tag i nåt enklare, men på något konstigt sätt höll den mig ändå kvar...

Annorlunda, som kryper under skinnet på ett nästan barnsligt sätt.

Den tog lång tid att ta sig igenom, min hjärna orkade väl inte ta in alla förvecklingar, som aldrig fick något slut, utan somnade gott.

Läs den, och du orka jobba dig igenom den, den växer, den vänder och vrider och den berör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar