Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 30 april 2018

Att ha nåt att göra....

Dag tre...
Av den fyra dagar långa ledigheten, lördag, söndag, måndag och tisdag...
I dag är det måndag, Valborgsmässoafton, och idag har vi planerat Langoosmys med barna och körsång vid brasan...
Men...
Termometern visar fortfarande på feber, jag ömsom fryser ömsom svettas, svettningarna kan ju iofs vara åldersbetingande, men jag mår inte bra...
Snuvan är tjock och rinner inte ut av sig själv längre, hostan är djup, djup som en basröst och det river i lungorna...

Stora O, var nog glad att han fick åka till Molnfabriken idag, för att starta nån ånga eller nåt, och slipper vara hemma med sin grymt tråkiga fru, som inte orkar någonting.

Tur jag kan ta sällskap av de skönaste brudarna...


Och Mia gav ett tips på en serier på HBO som jag nu sett två säsonger av :)


Hur kul det än är att se på serier och lyssna på podd, så är det där med att vara sjuk, vila och ljuvt tillfriskna inte riktigt min grej...
Hela den här kroppen protesterar, håret börjar bli fett, munnen smakar som om katten gjort tvåan där, lungorna vill inte röka, och kaffet smakar inte ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar