Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 28 april 2018

Gör om och gör rätt!

Jo, det där med att ta tempen under armen, som jag gjort i många år, när jag känt mig lite risig, varm och konstig, var tydligen ingen bra metod. Eller metod och metod, att bara göra det, funkar ju, men att sen mätresultatet är otillförlitligt det är ju en annan sida av det hela.
Den metoden har i alla fall gjort att jag hållit mig på benen, oavsett hur jag känt mig, det har mer varit hosta och snuva som hållit mig hemma från jobbet.
Inte ofta dock, men nån gång ibland så.....

För det mesta brukar det där förkylda dyka upp när jag ändå är ledig, på nån helg, kanske för att man slappnar av då.....
Va vet jag.

Nu kröp jag ändå till korset och tog tempen på det vanliga hederliga sättet, ja ni ska slippa detaljer, men jag stoppade in den där den vanligtvis brukar mäta, efter att noga ha tvättat den...
Det är ju mina hundars termometer.....
Nåja, efter att ha bläddrat fram dit den skulle, fått den på plats och väntat på pipet, så visar den 38 grader och det är typ tre grader mer än vad den brukar visa när jag tempat i armhålan i många år....



Så, jo jag är nog sjuk, eller jag är sjuk.
När jag kom hem från jobbet i går, så släppte snorproppen som gjorde näsan tjock och tät under eftermiddagen, och hostan är lite mer ihållande, det irriterande "kattluddet" som jag kände att jag hade i halsen i går, är däremot borta, vilket är rätt skönt.....
Att jag sedan hostar till och från ändå, så jag nästan både spyr och kissar ner mig, det får jag väl leva med några dagar.....
Och man kan säga att det var rätt bra planerat att jag köpte ett jättepaket med näsdukar i Torsdags när jag handlade....

Sen kan man ju fundera på om man ska peta i sig febernedsättande? Febern är ju i kroppen av en anledning? Att genom värme ta död på de virusar eller bakterier som fått fäste....
Men en liten Ipren då och då, mot den dunkande huvudvärken, som inte blir mindre av att jag nyser ut halva hjärnan, hostar och snyter mig.....
Och vad gör man när man är sjuk?
Känner jag mig själv rätt, så kör jag på som vanligt, fast kanske i lite lägre tempo....

Eller ska jag se nåt på TV:n?
Tips på serier? Någon?
Böcker har jag ju laddat upp med, men läsa när det dunkar i huvudet?......
Wordfeud? Någon?

Och nej, det är inte synd om mig, jag behöver inga krya-på-dig dunkar, jag är sjuk, det går över och jag överlever...

Fast visst är det konstigt att man behöver en bekräftelse på en termometer för att få vara sjuk?
Och hur blir det med sjungandet på måndag?
Och Yogan i morgon?
Och Plupp som behöver ha hjälp med flytt idag?

Nåja, det löser sig.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar