Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 1 juli 2018

Sista semesterdagen och dagens valpropaganda!


Varför sova bort den allra sista semesterdagen av de första två planerade veckorna?
Nja det vore väl dumt, mina drömmar är ju allt annat än trevliga....
Och ärmarna till skjortan jag konstruerar blev för vid för ärmhålet, så jag håller på att konstruera om mönstret i huvudet och på post-it lappar.

Gårdagen spenderades med att, sy klart kragen och sätta ihop fram och bakstycke, och ja, det finns lite att förbättra, tur man använder gamla gardiner som är inköpta i en fyndlåda på auktion.


Och någon blev grymt imponerad av att jag konstruerar mönstren själv, nåja det är en sanning med modifikation, jag hämtar mallar på Pinterest, i Barbiedockstorlek och förstorar upp den, en himla massa mätande och räknande blir det och sen får man prova sig fram, och jag kan säga att det är enklare om det är för stort....

Ser ni de små påklistrade barbidock-stora bitarna :)
Blusen/skjortan ska förhoppningsvis på klar idag, så får ni se slutresultatet i em :)

En tur till Borgvik, för en vigsel han jag med mitt på dagen, och efter det en tur till Johans Diversehandel, en superbra loppis vi har här i byn. Där fanns en hel del tyger och gardiner, som kan bli roliga kreationer, Och en Klarinett!


Jag som älskar gamla instrument, kunde inte motstå denna för 50 kronor, jo jag sa väl att han har extremt humana priser också :)

Sen lagade vi (läs svärsonen) pumpen i dammen, bytte vatten så nu strilar det som i Rottnerosparken igen i min trädgård. Tack för det hjälpen Trygga T. (Där fick du ett bloggnamn T) Och vi gjorde ren silarna i vattenspridarna, det blir en massa skit i dem nr man använder sjövatten att bevattna med...

Båten vi köpte av Christer fick n plats vid bryggan som nu är klar, eller klar, det ska justeras en bryggdel som blev lite sned, men det blir nog nästa år :)



Betty som står på bryggan och försöker fånga sig sin egen spegelbild som syns på vattenytan, ramlade i, inte en gång utan två! Betty gillar ju inte att bada (konstig hund) och blir helt tokig när hon blir blöt, jag ni fattar ett riktigt sånt där terrierryck.

Blöt terrier, är ynklig terrier...
Fick låna husses skogshuggarskjorta för det blev väldigt kallt efteråt

Nåja, sista semesterdagen är på väg att starta, och jag ska försöka ta den tillvara, inte så mycket planerat, mer än att sy klart skjortan, åka till Arvika för tobaksinköp samt att genomföra ett Yogapass i eftermiddag.
I morgon återgår jag till jobbet, och faktum är att jag gillar att jobba på sommaren, det är lite lugnare liksom, och det beror på att en massa chefer och ledningsmänniskor har semester, jag det låter jag vara osagt. Nya kollegan kommer ju i morgon också, ska bli spännande och kul :)

Vi kör väl lite valpropaganda också, i dessa Pridetider!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar