Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 9 juli 2018

Uh vilken helg! (eller har någon hört eller sett min röst?)

Vid Lunch på fredagen styrdes vår 3000-kronorsbil mot Gullmarsfjordens plantskola.
2 laddade tanter, en släpkärra, två spännband och en stor presenning, for genom Dalsland ner mot det paradis, som det för två nördiga tanter faktiskt är.
Ett 25-tal nya träd och buskar, fyllde upp kärran efter att vi gått bananas bland växterna fyllde kärran på vägen hem. Sent blev det, närmare midnatt innan de nya träden lastades av.


Två Clethra (Konvaljbuske), en kryddbuske, en svart pelarfläder, två röda trollhassel, en Rabarberpoppel, en Hydrangea Woodlander (Hortensia) En Magnolia (Genie) fick följa med hem.

Bums i säng för tant, och några timmars sömn innan lördagens stora begivenhet, Värmskogsdagen!
Startade med dragkamp mellan byarna och vi vann inte, men vi hade i alla fall tävlingens häftigaste orkester och hejarklack!
Medan värmskogsdagen pågick med massor av aktiviteter, så var vi hemma och laddade inför den stundande matchen på TV:n, nåja en av oss laddade, jag sydde..
Nu blev det ett par kortbyxor.



På kvällen var det sen bygdefest, och tant på fest som avslutades vid tvåtiden, gör sliten tant....
Utan röst!
Jo, total tystnad gäller, bortsett från några kraxande läten som kommer ibland...
Om någon har hört min röst, eller för den delen sett den fladdra omkring i Värmskog, så hör gärna av er...
Utan min röst är det både svårt att jobba och fungera.....
Nåja, den hittar väl hem så småningom.

Söndagen gick i makligt tempo, fest, trots litet eller nästa obefintligt alkoholintag, gör att man blir lite sliten. Fika på trappan, lite sol och bad vid sjön, en loppisrunda i hembyn, och lite grillande på kvällskvisten, sen var liksom dagen slut.
Eller inte riktigt.
Stora O köpte en golvlampa på auktion förra veckan, men skärmen var lite trasig, och nu orkade jag ta tag i den.


Hade tänkt att bara sy ihop det trasig med en tunn tråd, men se det gick inte, tygen blev bara mer och mer trasigt, så jag fick klippa ren stommen, och hitta nåt nytt att klä den med.....
Sy för hand alltså....
Fördelen med det är ju att jag slipper prata, för rösten är fortfarande borta....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar