Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 26 oktober 2018

Jamen varför då?

Ja det kan man fundera på...
50 åriga gamla tanter ska väl helst gå runt i blommig klänning, ha korviga stödstrumpor och baka bullar?
Nja, det är ju inte riktigt jag, och visst har det förändrats hur vi är och hur vi ser ut, jag tänker mest på mina mor och farföräldrar, där var det klänning, i nåt velourmaterial, korviga strumpor och kort hårt lagt eller permanentat hår eller möjligen en knut i nacken....

Nåja, jag har allra helst jeans, slitna och mjuka, gärna lite smala i benen, typ stuprör..... Jo jag har mina Australienbyxor också, de trivs jag allra bäst i, men kanske inte på vintern.
Jag har gärna stor lösa tröjor, en stor tunn sjal virad om halsen, ett par sköna kängor till det och voila, jag är jag!

När det gäller det där håret, som nu är på väg att bli tovat ihop igen, så är jag inte permanent typen, inte heller knut i nacken typen.
Jag är kanske mer punktjejstypen, den som hatar att fixa, hatar att kamma, hatar att torka.....
Och har man då, svintohår som mig, så återstår endast superkort eller som nu dreads.
Jo, jag gillar det annars skulle jag inte sätta tillbaka dem.
Jag blir glad av dem, jag blir glad av dem?
Jo faktiskt, de gör att jag ler, att jag känner mig så där galet egensinnig som jag mår bäst av.

Om det är snyggt?
Nja det får någon annan avgöra, jag vet var jag har håret, det flyger inte omkring som en stor risbuske i storm. Jag behöver inte bry mig om vilket håll virveln vill lägga luggen, eller om lockarna är fina och definierade, eller mest risiga, det gör att jag ändå känner mig mer prydlig och polite med dem på plats om ni fattar.
Nej det fattar ni inte....
Kanske kan man jämföra det med det jag hör om tatueringar.
Har man en gång börjat kan man inte sluta, så säger mina ungar i alla fall....


Ja ni ser ju, till och med dreadsen lockar sig, men nu är det mer av mitt eget hår, som är tovat, så det kanske inte är så konstigt :)
Vi ska fixa till de sista under helgen, det fattas fortfarande ett femtontal mitt på huvudet och fram mot ansiktet.
Och jag får väl göra nåt med dem, när jag i morgon har en inplanerad vigsel :)

Ha en alldeles trevlig och underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar