Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 5 november 2018

Att hamna i surloopen....

Ibland missförstår man varandra, man går om varandra och det bygger upp en loop av missförstånd, och man kan bli sur.....
Sur, är allt ett riktigt konstigt ord...



Nåja, vi har haft en sådan helg, en sjuk Stora O, som tycker att hela livet är kass, som pratar sluddrigt, hostar lungorna ut och in, och mest går runt och lider. Lägg sen på en fru, som är mitt i en glädje och sorgeprocess, dvs jag, som har behov av att umgås, prata och bolla idéer.....
Åsså säger han åt mig att inte prata med honom!
Jo, det är återigen ett faktum, det krockar!
Dessutom i tre dagar, då min egendagsfredag fylldes av en sjuk man.....

Nåja, jag har sytt, en kjol och en halv Gypsyklänning, ja halv, den är inte klar än.... och ja ni ska få se bilder... Kjolen blev kort, så rumpan syns, men skam den som ger sig.
Klänningen däremot, blir nog nåt att ha på nån festival, eller nåt, vilken otur  att jag aldrig går på festival :)
Eller så säljer jag den på Tradera.
Jag har också lagt bud på ett tygparti, en halv tygaffär.... Hoppsan!
Men man kan aldrig få för mycket av det man grejar med....
Eller hur?!

Nåja, ett litet kvällsbesök av nyblivna 30-åringen och Lilla O, prat och fika, gjorde att knuten mellan herr och fru Andersson-Widin löstes upp, och nu är det som vanligt igen.

Nu hoppar vi på sista veckan på KM7, almanackan är tömd, jag är laddad, flyttkartongerna är inte packade än, men de finns på kontoret i alla fall, och jag hinner nog packa dem den här veckan.
Måndag 12/11, hänger jag min jacka på en annan plats på fabriken, får andra arbetskollegor och börjar lära mig nya arbetsuppgifter..... (Nu var vi där igen) Men det här är stort, jättestort för mig, om du sen tycker att jag tjatar, så må det vara så....

Hoppas i alla fall att du får en fin måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar