Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 29 november 2018

Det går ju bra det här!

Att sova, vakna, jobba skift och lära sig en del.....

Att komma hem efter en arbetsdag och det fortfarande är ljust, är helt underbart!
Att få sova de flesta dagar tills man vaknar av sig själv, utan att behöva sliter på ringsignalen på telefonen, är också helt underbart!
Att få lära sig hur det hänger ihop, var våra flaskhalsar är, vad som behöver prioriteras, är kanske inte underbart, men spännande.
Att få möta en massa nya, trevliga och tillmötesgående operatörer, det är allra underbarast i det nya jobbet!

Jo, det funkar, visst saknar jag fortsatt mina gamla kollegor, men de är ju bara några steg bort om jag behöver se dem, prata med dem, eller bara få umgås lite :)

Inga nackdelar?
Jo, när klockan ringde 3.45 i morse då funderade jag faktiskt på om jag är riktigt klok??
Men som sagt, det var ljust eller i alla fall inte mörkt när jag kom hem ;)

Nåja, de funkar, det är ju bara några tillfällen per arbetsperiod, så jag fixar det, även om jag är trött som en galning just nu.
Och man kan inte gå och lägga sig kvart över fyra på eftermiddagen, eller hur? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar