Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 28 december 2018

De där med kroppen!

En liten lagom rund, ja rund är ju också en form, tant kom till Thailand, hade packat ner ungefär samma grund outfit som vid förra resan, men ack vad hon bedrog sig, En del av kläderna sitter som ålskinn....
Hoppsan, endera har vi en fuktighet i vår källare som gör att kläderna drar ihop sig, eller så är tant lite mer rund, så här efter femtio :)

Men vem brr sig?
Tydligen jag, efter som att jag ändå skriver om det....

Faktum är att lyfter man blicken lite, så är de allra flesta kroppar lite runda, eller avlånga, eller kanske man ska skriva olika vackra?
Olika nyanser, olika placerade kroppsdelar, nej jag har inte sett någon med näsan på ryggen typ, men en del har långa ben, en del korta, en del har brösten mer placerade ner mot magen, en del har dem högra upp, en del har magar som sticker ut, en del har ingen mage alls. Jag tror ni fattar....
Och nej, jag menar inte att man ska lyfta blicken som en ful fisk, men jag tror ändå att man ska våga titta, kanske för att se att vi alla i grunden är lika.



Försöker ändå jobba med mina bilder av idealkroppen, finns den? Är det inte bara stereotypa bilder vi skapat, genom media, reklam och allt det vi ser? 
Den ideala kroppen måste väl vara den som rent fysiskt fungerar som den ska? Man kan gå, röra sig, äta, se, höra, känna och smaka? Om det finns en och annan mjuk del, det är väl bara liv?

Nåja, den lilla lagom runda tanten, vars skinn börjar, sakta men säkert att inta en friskare färg än blåvit, eller förresten är det friskare? Att huden blir bruntonad betyder väl att den behöver skydda sig mot de starka solstrålarna, pigmentet mörknar och huden blir tjockare....
Den lilla lagom runda tanten, har i alla fall fått rata undan en del av de nedpackade kläderna, och faktiskt fått köpa några nya klänningar och byxor, och det är ju aldrig fel :)
Och det finns fortfarande lite plats kvar i resväskan, så en kväll på Bang Niang Market på Lördag blir nog alldeles utmärkt bra :)

Idag fortsätter vi, eller jag, att studera kroppar på stranden, för de är exploaterade, utan kläder, och har både olika färg och form, funktionerna däremot är lika för de flesta oavsett.


Den här kroppen är den jag älskar mest, näst min egen då förståss....
Att en får ha de så här gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar