Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 20 december 2018

Lite rött i pannan.....

Hatten människa, var är hatten?
Jo den ligger fint i resväskan än, det har varit lite mulet när vi knatat iväg mot stranden, så den har känts onödig, och eftersom hårkorvarna varit uppsatta har den liksom inte passat så bra....
Men nu får jag betala priset, med en panna som är ilsket röd, så röd att det nästan vita pudret inte kunde dölja det röda igår kväll :)


Så stoppljuset, som nu är vaken, och ha varit någon timma, trots att jag har semester och det är okristligt tidigt här i Thailandet, får se ut så här några dagar.... Och jag fortsätter med Spf 50 i ansiktet, plus hatten tror jag ;)

Efter den långa dagen på stranden, där jag faktiskt vågade ligga lite i solen och inte bara i skuggan, så blev det en eftermiddag/kväll bestående av att Stora O sov lite för att bli något piggare från sin mancold. Frun tog då tillfället i akt och fick manikyr, 150 Bath, 41 kronor, för fix och färg, otroligt billigt, och det blev helt okey, lät tjejen välja färg...


Kanske lite tamt för att vara jag, men de är fixade och de blir lite starkare med lite färg på :)

Efter nagelfix och tvättinlämning, jo man lämnar kläder till tvätt, lik billigt det, och dessutom kan man resa lätt, och massor av plats i resväskan när man far hem till alla presenter man avser köpa, så väcktes mannen ur sin sjuksömn och drogs med ut på byn.

Kanske hittade vi den allra fränaste grillaren i byn:


Han påminner lite om Greven på Sundet, lite galet grillande så där, hett brutalt och stor grill, ja alla ni som känner honom ser säkert hans lite tokiga sätt att ge sig i kast med maten. Tror absolut att Greven skulle ha en framtid som nåt liknande, och grillen, ja den bara måste han ju fixa till med tre cykelnav eller vad det heter, en cykelkedja och en liten elmotor... det som sitter på spettet var nån typ av fläskbog och det hänger en kyckling bakom ;)
Vi åt i alla fall, kanske det godaste grillat jag ätit här, Tandorikyckling, Biff, lök, tomater och ost, det med Potatis/Pommes Frittes, varsitt glas rött, vatten och öl, kaffe, glass och whiskey, för ca 500 svenska, nja jag klagar inte, billigt gott och dessutom en upplevelse. Faktum är att vi båda sa att det vore kul att få visa Greven med fru, den här typen av mat och land, men frun vill ju gärna inte flyga, så vi får bomba dem med bilder istället :)
Whats up är ju bra skit :)

Fan vi har de gött!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar