Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 17 december 2018

På plats :)

Efter ett dygn på resande fot, är vi äntligen på plats.
Nej, det tar inte ett dygn att resa till Thailand, men vi hade lite väntetid i Bangkok. Hur trötta som helst satt vi där som två Zoombies vid gaten två timmar innan avgång...
Sista korta resan, ca 1,5 timme från Bangkok till Phuket, kommer jag knappt ihåg, tror jag sov innan vi lyfte :) Under den följande timmeslånga taxiresan däremot orkade jag hålla mig vaken, för vi är ju straxt nedanför Khao Lak.



Nåja, framme är vi och har både packat upp, druckit lite öl, ätit en brakmiddag, sovit i något för hårda sängar (Skräll) och faktiskt inte vaknat för tidigt!


Precis nedanför vår lilla lägenhet, ligger en bar :) Ett massage, nagel och tvätt ställe, ett apotek, restauranger.... Ja allt man kan önska sig, och bara några hundra meter ner till havet och stranden.

Vädret då?


Nja det duger åt mig, solskyddsfaktor på, vi startar med 50 Spf, levererad av bästa Sara från Mary Kay.
Men först ska vi prova duschen, hitta oss lite frukost, och packa för ett besök på vår favoritstrand.

Hoppas ni får en lika härlig dag som vi planerar, trots att jag läste på nätet att det är snökaos hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar