Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 18 december 2018

God Morgon från Thailand!

Andra natten gjord, och sängen är ju inte riktigt som hemma.... Nu sover jag inte så skönt i min säng hemma heller, utan min U-kudde, men här är det nog ännu hårdare...
Vad en U-kudde är?
En sån här:


Egentligen utformad för gravidmagar/kroppar, men har man mage om en gravid utan bebisinnehåll, så är den skön även då :) Åldern ni vet.
Nya madrasser står i alla fall på inköpslistan när vi återvänder hem.

Nåja, jag har semester och gårdagen spenderades mest liggande även den, fast då i en solstol, både på rygg och mage, mestadels läsande en bok.
Och med den här vyn, kan man ju knappast klaga.


Varmt i vattnet och i luften, lite lagom soligt, och en plats under ett träd i skuggan, ja va gör man inte för att skydda den bleka svenska vinterkroppen till en början....
Skugga och Spf 50, passar den här lätt blåskimrande svenskan.

Efter en heldag vid stranden, blev det en dusch och nu fick Stora O igång varmvattnet i lägenheten också vilket var skönt.
En brakmiddag med tillhörande rött vin, som här serveras nästan kallt, vilket faktiskt är gott i värmen :) 
Efter det en liten tur på byn, som är lite, typ en gata med massor av små turistiga affärer, och alla dessa skräddare... Stora O har nästan lovat dem alla att köpa något....
Hm, kan bli dyrt och trångt i garderoben när vi kommer hem.

Vi avslutade med en drink på baren precis nedanför vårt sovrumsfönster, och jag bara älskar varningsskyltarna de har uppsatta :)


Får mig att känna mig lite närmare Tilda på nåt vis :)
Nu är det en ny dag, lite blå himmel syns och det blir nog en dag på stranden även idag, sen har jag även tänkt få lite pedikyr, mina trötta vita fötter utan fixade tår och nagellack behöver lite kärlek tror jag bestämt :)
Ska ha något mot bett också för insekterna här älskar mitt vita skinn, har blivit iten av nåt på två fingrar, och kliat sönder dem, men men det är smällar man får ta, vigselringen hänger i kedjan runt halsen i alla fall, lika bra att ta av dem medan det fortfarande går :)

Hoppas ni alla får en fin vinterdag där hemma, här har vi runt 30 grader och vi klagar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar