Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 21 januari 2019

Jo jag är väl nördig...

Men nu har jag lyssnat på regeringsförklaringen och det låter helt okey i mina öron, visst finns det alltid saker man inte gillar och saker man gillar mer....
Men så är ju hela livet, eller hur?!



Annars är det en dag hemma idag, mellan eftermiddagsskift och nattskift, min nya vardag, hemmadagar i ensamhet, bara jag och Betty :)
Sov i alla fall till halv tio, efter att ha varit uppe en sväng i morse, tänkte se den där supermånen, men det var alldeles för mulet.
Fick ta en akut tur till lanthandeln också, men det gör jag så gärna, när behoven finns. Tur vi har den, vore väldigt långt annars. Nu pratats det ju om i fall bygden själva ska ta över den, då det inte finns någon enskild kraft som är beredd att ta över, och vi är ju en stark bygd, med många sådan lösningar bakåt i historien, dagis, skola, sporthall, bredband, servicepunkt, så varför inte driva en lanthandel också :)
Kanske vore nåt man kunde engagera sig i, när jag ändå får ganska mycket tid över, iom skiftarbetet. Nåja, vi får väl se vad som händer.

Tror ändå att för landsbygdsutvecklingen att den nya regeringen med dess inriktning är rätt bra utifrån det perspektivet, sen går vi hoppas att andemeningen blir rätt just för oss också. Det hade nog sett annorlunda ut om vi fått en blå/brun regering.
Nåja, nog med politiksnack, jag vet att det retar många av er...

Dags att få undan en disk, hänga en nytvättad tröja, dammsuga lite och kanske ska jag till och med bädda rent i sängen :)

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar